Ruilen & Retourneren

Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel defect raakt of dat je verkeerd hebt besteld. In deze gevallen wil RedShell je ook graag helpen. Allereerst moet je de retour aanmelden, dit kan ook via mijn account

Let op: RedShell is een zakelijke webshop met zakelijke voorwaarden. Er zijn andere regels voor retourneren dan bij consumenten. Zo is de Wet kopen op Afstand niet van toepassing, er is dan ook geen herroepingsrecht.


  1. Vul dit retourformulier volledig in. Op het bestelformulier vind je de meeste gegevens;
  2. Wij nemen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen, contact met je op;
  3. Mocht het artikel teruggestuurd kunnen worden, ontvang je retourinstructies

Algemene RMA/Retour voorwaarden:

  • Een retour kan alleen met een Retournummer (RMA) retour gestuurd worden. Zonder RMA-nummer worden retouren geweigerd en teruggestuurd;
  • Het RMA-nummer dient op de verzenddoos en papierwerk vermeld te zijn;
  • Retour aanvragen worden binnen 5 werkdagen beoordeeld en krijg je een reactie;
  • Een retour dient binnen 7 werkdagen, na goedkeuring, te worden teruggestuurd;
  • Je krijgt per e-mail retour instructies;
  • De retouren dienen in een omdoos geretourneerd te worden, om schade te voorkomen. Bij schade is de klant aansprakelijk;
  • In geval van ruilen dient er ook altijd een retourformulier worden ingevuld.
  • Is de reden van het aanmelden van een retour verkeerd product besteld? Dan hanteren wij een standaard re-stocking fee.
    – Wanneer het product ongeopend is, is de re-stocking fee 10%.
    – Wanneer het product geopend is, is de re-stocking fee 25%.
  • Geretourneerde Koopjeshoek artikelen kunnen niet vervangen worden;
  • Fysieke schade aan producten zijn altijd uitgesloten van garantie;
  • Heb je nog vragen, dan kun je contact met ons opnemen support@redshell.nl of +31 (0)88 505 21 99;

Van retour uitgezonderde artikelen:

  • Speciaal voor jou bestelde of samengestelde producten;
  • Digitale producten, zoals software, licenties en waardebonnen;
  • Hygiëne producten, zoals oordopjes;
  • Producten die bewerkt / gerepareerd zijn door derden;
  • Producten waaraan een contract verbonden is;
  • Producten uit de koopjeshoek die uit de oorspronkelijke verpakking zijn gehaald 

DOA (Dead on Arrival):

  • DOA of ook wel Dead On Arrival geldt voor artikelen die bij eerste gebruik defect blijken te zijn;
  • Het kan zijn dat wij vragen om printscreens van bijvoorbeeld errors, maak daarom altijd een printscreen van errors;
  • DOA garantie heeft een termijn van 30 dagen vanaf onze factuurdatum;
  • DOA artikelen dienen compleet te zijn, incl. originele verpakking met serienummers;
  • DOA artikelen dienen onbeschadigd te zijn;
  • Het artikel wordt gecrediteerd wanneer wij het artikel hebben ontvangen en gecontroleerd;
  • DOA aanvragen kunnen achteraf nog worden afgewezen;

Defect buiten onze garantie:

Wanneer het artikel defect is buiten de garantie en je hebt nog wel recht op garantie bij de fabrikant, dan verwijzen wij je naar de fabrikant om de garantie te claimen.

RedShell is een zakelijke leverancier en hanteert zakelijke voorwaarden, waardoor de wet koop op afstand niet geldt. Houd er daarom rekening mee dat in deze gevallen wij een restocking fee in rekening brengen, of dat deze aanvraag geweigerd kan worden. Dit zal altijd schriftelijk aan je worden bevestigd.