Ruilen & Retourneren

Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel defect raakt of dat je verkeerd hebt besteld.

Ruilen is helaas niet mogelijk. Dien een RMA verzoek in voor het product welk je verkeerd hebt besteld en bestel alvast het juiste product, dit is de snelste manier. Je dient de retour aan te melden, dit kan via Mijn RedShell . Is er sprake van transportschade of een manco-bestelling? Vul dan ook het (RMA) formulier in. 

Let op: RedShell is een zakelijke webshop met zakelijke voorwaarden. Er zijn andere regels voor retourneren dan bij consumenten. Zo is de Wet kopen op Afstand niet van toepassing, er is dan ook geen herroepingsrecht.


  1. Ga naar Mijn RedShell en zoek daar de bestelling waarvan je een product wilt retourneren, hier vind je de knop met retour verzoek;
  2. Vul hier het formulier zo volledig mogelijk en naar waarheid in;
  3. Wij nemen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen, contact met je op;
  4. Mocht het artikel teruggestuurd kunnen worden, ontvang je retourinstructies.

Algemene RMA/Retour voorwaarden:

Een retour kan alleen met een retournummer (RMA-nummer) opgestuurd worden;

  • Retouren zonder RMA-nummer worden geweigerd en teruggestuurd;
  • De retouren dienen in een omdoos/verzenddoos aan ons geretourneerd te worden;
  • Het RMA-nummer dient op de omdoos/verzenddoos en papierwerk vermeld te zijn, Let op: Schrijf aub niet op de originele productverpakking;
  • Retour aanvragen worden uiterlijk binnen 5 werkdagen beoordeeld en hierna krijg je vanuit ons eventuele vervolgstappen toegestuurd per e-mail;
  • Een retour dient binnen 7 werkdagen, na goedkeuring en ontvangst van een retournummer, te worden teruggestuurd naar RedShell;
  • Je ontvangt per e-mail instructies over hoe je het product retour kunt sturen;

    Instructies:

    – Zorg ervoor dat de goederen worden geretourneerd in een verzenddoos/omdoos ter bescherming van de originele productverpakking.
    – De originele productverpakking dient aanwezig en in goede staat te zijn.
    – Gebruik niet de originele productverpakking als verzenddoos/omdoos.
    – Schrijf a.u.b. in geen geval op de originele productverpakking.
    – Het niet gebruik maken van een verzenddoos/omdoos en/of het schrijven op de originele productverpakking zorgt ervoor dat producten niet opnieuw verkocht kunnen worden, hierdoor kan de RMA afgekeurd worden of er wordt een hogere re-stocking fee opgelegd.
    – Alle producten worden bij aankomst gecontroleerd en/of getest, mocht blijken dat de goederen werken naar behoren wordt de RMA zonder terugbetaling geretourneerd.
    – Graag de tracking informatie en de vervoerder doorgeven aan [email protected] zodat we de retourzending in de gaten kunnen houden.

Is de reden van het aanmelden van een retour verkeerd product besteld? Dan hanteren wij een standaard bedenktermijn (14 dagen vanaf onze factuurdatum) en mogelijk een re-stocking fee:
– Wanneer het product verkeerd besteld is, kan er een restocking fee tot 10% in rekening gebracht worden;
– Geretourneerde Koopjeshoek artikelen kunnen niet vervangen worden;
– Fysieke schade aan producten zijn altijd uitgesloten van garantie;
Heb je nog vragen, dan kun je contact met ons opnemen [email protected] of +31 (0)88 505 21 99.

RedShell is een zakelijke leverancier en hanteert zakelijke voorwaarden, waardoor de wet koop op afstand niet geldt. Houd er daarom rekening mee dat in deze gevallen wij een restocking fee in rekening brengen, of dat deze aanvraag geweigerd kan worden. Dit zal altijd schriftelijk aan je worden bevestigd.

  • Speciaal voor jou bestelde of samengestelde producten;
  • Digitale producten, zoals software, licenties en waardebonnen;
  • Hygiëne producten, zoals oordopjes;
  • Producten die bewerkt / gerepareerd zijn door derden;
  • Producten waaraan een contract verbonden is;
  • Producten uit de koopjeshoek die uit de oorspronkelijke verpakking zijn gehaald.
  • DOA of ook wel Dead On Arrival geldt voor artikelen die bij eerste gebruik defect blijken te zijn;
  • Het kan zijn dat wij vragen om printscreens van bijvoorbeeld errors, maak daarom altijd een printscreen van errors;
  • DOA garantie heeft een termijn van 30 dagen vanaf onze factuurdatum;
  • DOA artikelen dienen compleet te zijn, incl. originele verpakking met serienummers;
  • DOA artikelen dienen onbeschadigd te zijn;
  • Het artikel wordt gecrediteerd wanneer wij het artikel hebben ontvangen en gecontroleerd;
  • DOA aanvragen kunnen achteraf nog worden afgewezen.

Wanneer het artikel defect is buiten de garantie en je hebt nog wel recht op garantie bij de fabrikant, dan verwijzen wij je naar de fabrikant om de garantie te claimen.