Veelgestelde vragen

Bestellen en leveringen

Trackinginformatie wordt per e-mail verstrekt op ‘t moment dat de bestelling vanuit het magazijn wordt verstuurd. Dit gebeurt altijd pas aan het einde van een werkdag.

In onze shop kan er ook een account worden aangemaakt met een verzendadres in Nederland of België, voor verzending naar een ander land: neem contact met ons op!

Bij leveringen aan Belgische klanten wordt automatisch de BTW verlegd indien er een geldig ondernemers-/BTW nummer is ingevoerd tijdens het bestelproces.

Nee, wij zijn een zakelijke webshop en hebben derhalve ook een zakelijke verzendovereenkomst met onze pakketvervoerders die alleen maandag t/m vrijdag bezorgen.

In enkele gevallen is het mogelijk je bestelling bij ons op te halen. Dat kan alleen in overleg met onze klantenservice.

Tegen een meerprijs is het vaak mogelijk om via een koerier artikelen met spoed te leveren. Dit kan alleen in overleg met onze klantenservice. 

De getoonde voorraad van onszelf en de gekoppelde leveranciers actualiseren we meerdere keren per dag. Dit is niet een live weergave. Het kan dus, ondanks onze uiterste inspanningen om zo goed mogelijke informatie te voorzien, in enkele gevallen voorkomen dat de getoonde voorraad helaas toch niet blijkt te kloppen.

De verwachtte levertijden staan bij de artikelen aangegeven. Deze kunnen per leverancier verschillen. Het aantal werkdagen wordt gerekend vanaf de eerste  nieuwe werkdag.

Wij doen er alles aan om jouw bestelling zo goed mogelijk te verpakken. Het kan echter gebeuren dat er iets beschadigd raakt tijdens het transport of er iets foutief geleverd wordt.

Controleer altijd direct bij ontvangst alle artikelen.

Wat is transportschade?
– Producten die schade hebben opgelopen bij het transport

Wat zijn mancomeldingen?
– Goederen die wel op de pakbon staan, maar die niet zijn geleverd;
– Goederen staan wel goed op de pakbon, maar zijn foutief geleverd;
– Een deel van de goederen is niet afgeleverd door de transporteur.

Meldt zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van de zending de schade / manco aan ons (Na deze periode kunnen wij geen gevallen meer in behandeling nemen). Dit kan via mijn redshell en zoek naar je bestelling, daar vind je het retourformulier. 

Neem voor overleg contact op met ons, mail naar: [email protected] of neem telefonisch contact met ons op: (+31) (0)88 505 21 99.

Retouren en annuleren

Dit kan alleen als je bestelling nog niet is verwerkt en of verzonden. Is je bestelling al volledig verwerkt dan is dit niet meer mogelijk.

Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel defect raakt of dat je verkeerd hebt besteld. In deze gevallen wil RedShell je ook graag helpen. Allereerst moet je de retour aanmelden, dit kan ook via mijn account

Let op: Wij zijn een zakelijke webshop met zakelijke voorwaarden. Er zijn andere regels voor retourneren dan bij consumenten. Zo is de Wet kopen op Afstand niet van toepassing. Bij een aankoop mag van een (zakelijke) koper volgens de wetgever worden verwacht dat deze zich verdiept in de producten die hij voor zakelijk gebruik wil aanschaffen. Daarom gelden hiervoor meer regels dan wanneer een consument een product aanschaft. Houd er daarom rekening mee dat wij een restocking fee in rekening kunnen brengen of dat de retouraanvraag geweigerd kan worden

Ruilen is helaas niet mogelijk.

Dien een RMA verzoek in voor het product welk je verkeerd hebt besteld en bestel alvast het juiste product, dit is de snelste manier.

Heb je advies nodig of je het juiste product gaat bestellen? Bel ons dan gerust of stuur ons een e-mail.

Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd of geannuleerd, kan een restockingfee in rekening worden gebracht of een retour worden afgekeurd. Deze restockingfee en voorwaarde wordt bij onze toeleverancier opgevraagd en zal, op aanvraag, per e-mail naar je worden verstuurd, samen met de retourinstructies.

Speciaal samengestelde artikelen, persoonlijke producten, software, koopjeshoek artikelen, licenties en computerprogrammatuur zijn uitgesloten van retour. Ook enkele producten kunnen vanwege hygiënische redenen niet retour, zoals oordopjes.

Betalen

  • Betalen op rekening (Neem contact met ons op voor onze voorwaarden.)
  • iDEAL
  • Creditcard (+ 2.8% transactiekosten, alleen mogelijk voor bestellingen onder 2500 euro incl. btw)
  • Bancontact
  • PayPal (+ 3.4% transactiekosten)
  • Proforma factuur
  • Vooruitbetaling per bankoverschrijving (Neem contact met ons op voor onze voorwaarden.)

Zakelijke klanten die minstens 3 eerdere bestellingen hebben geplaatst, komen in aanmerking om op rekening te kunnen kopen. Wij voeren daarnaast altijd een financiële achtergrond check uit. Als je bij ons op rekening bestelt verwachten we dat je binnen 14 dagen betaalt, tenzij anders afgesproken.

Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een email met tracking info. Erna volgt een email met de factuur.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!