Veelgestelde vragen

Bestellen en leveringen

Krijg ik een Track&Trace code bij een bestelling ?

Ja, op het moment dat de vervoerder je pakket bij ons heeft opgehaald

Kan ik mijn bestelling ook buiten Nederland laten leveren?

In onze shop kan er account worden aangemaakt met een verzendadres in Nederland of België, voor verzending naar een ander land: neem contact met ons op!

Kunnen jullie ook intracommunautaire leveringen doen naar België?

Bij leveringen aan Belgische klanten wordt automatisch de BTW verlegd indien er een geldig ondernemers-/BTW nummer is ingevoerd.

Bezorgen jullie ook in het weekend?

Nee, wij werken met pakketvervoerders die alleen maandag t/m vrijdag bezorgen. 

Kan ik mijn bestelling bij jullie magazijn ophalen?

In enkele gevallen is het mogelijk je bestelling bij ons op te halen. Dat kan alleen in overleg met onze klantenservice. 

Kunnen jullie via een koerier met een spoed leveren?

Tegen een meerprijs is het vaak mogelijk om via een koerier artikelen met spoed te leveren. Dit kan alleen in overleg met onze klantenservice. 

Klopt de voorraad die op de website staat?

De getoonde voorraad actualiseren we meerdere keren per dag. Helaas kan het dus in enkele gevallen voorkomen dat de getoonde voorraad niet klopt. 

Retouren en annuleren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Dit kan alleen als je bestelling nog niet is verwerkt en of verzonden. Is je bestelling al volledig verwerkt dan is dit niet meer mogelijk.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel defect raakt of dat je verkeerd hebt besteld. In deze gevallen wil RedShell je ook graag helpen. Allereerst moet je de retour aanmelden, dit kan ook via mijn account

Let op: Wij zijn een zakelijke webshop met zakelijke voorwaarden. Er zijn andere regels voor retourneren dan bij consumenten. Zo is de Wet kopen op Afstand niet van toepassing. Bij een aankoop mag van een (zakelijke) koper volgens de wetgever worden verwacht dat deze zich verdiept in de producten die hij voor zakelijk gebruik wil aanschaffen. Daarom gelden hiervoor minder regels dan wanneer een consument een product aanschaft.

Wat is een restockingfee?

Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd of geannuleerd, kan een restockingfee in rekening worden gebracht of een retour worden afgekeurd. Deze restockingfee en voorwaarde wordt bij onze toeleverancier opgevraagd en zal, op aanvraag, per e-mail naar je worden verstuurd, samen met de retourinstructies.

Welke producten zijn uitgesloten van retour?

Speciaal samengestelde artikelen, persoonlijke producten, software, koopjeshoek artikelen, licenties en computerprogrammatuur zijn uitgesloten van retour. Ook enkele producten kunnen vanwege hygiënische redenen niet retour, zoals oordopjes. 

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
  • Betalen op rekening (Neem contact met ons op voor onze voorwaarden.)
  • iDEAL
  • Creditcard (+ 2.8% transactiekosten, alleen mogelijk voor bestellingen onder 2500 euro incl. btw)
  • Bancontact
  • PayPal (+ 3.4% transactiekosten)
  • SOFORT Banking
  • Proforma factuur
  • Vooruitbetaling per bankoverschrijving (Neem contact met ons op voor onze voorwaarden.)
Wanneer kan ik op rekening betalen?

Zakelijke klanten die minstens 3 eerdere bestellingen hebben geplaatst, komen in aanmerking om op rekening te kunnen kopen. Wij voeren daarnaast altijd een financiële achtergrond check uit. Als je bij ons op rekening bestelt verwachten we dat je binnen 14 dagen betaalt, tenzij anders afgesproken.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!